Trợ giúp bài tập về nhà môn Sinh học
Phần khó nhất của việc học môn sinh học là làm thế nào để học sinh hiểu được thế giới vi mô của sinh học, cách đi vào bên trong tế bào và khám phá gen và phân tử.Tuy nhiên, với sự phát triển của công nghệ thông tin, trợ giúp bài tập về nhà môn sinh học Trợ giúp làm bài tập sinh học có thể đóng một vai trò quan trọng khi cả từ ngữ lẫn hình ảnh đều không thể giải thích đầy đủ các điểm sinh học.
QuestionAI là phần mềm học môn sinh học trực tuyến giúp bạn học và nắm vững kiến thức môn sinh học, bao gồm nhiều thí nghiệm và bài tập tương ứng, về cơ bản khác với các phần mềm trợ giúp các câu hỏi môn sinh học thông thường. Tại đây, bạn có thể mô phỏng thí nghiệm để tái hiện các kịch bản thí nghiệm, từ nông đến sâu, từng lớp một để tìm hiểu và nắm rõ các điểm kiến thức.
PHANIV-DI TRUYEN CHUONG I:PHÂN TỪ BAI 2: I. GENE GENE, QUÁ TRÌNH TRUYÊN DAT TRA LOUGHI NHỚ KT Quan sát/ggi ý nghiên cứu Phân tử DNA trên có mấy gene? __ định Từ gene __ Mồi gene gồm mấy vùng? __ chức __ và chức nǎng gì? __ - Vùng kết thúc vị trí nào? và chức nǎng gì? - Vùng mà hóa vị trí nào? và chức nǎng gì? - Vùng kết thúc vị trí nào? và chức nǎng gi? __ + Vị trí [3] = đầu 5'P SV NHÂN SO Gene nhân thực square ........ square Vùng điều hòa ở vị trí nào? square .................. square Vùng kết thúc vị trí nào? Vùng mã hóa vị trí nào? có khác nhau điểm nào không? Phân loại gene [a] chứa mấy gene?Những gene này có chức nǎng gì? __ [a] chứa mấy gene?Những gene [b] chứa mấy gene?Những gene này có chức nǎng gì? ... __
Hình sau mô tả tóm tắt cơ chế truyền thông tin trong tế bào, có bao nhiêu nhận định dưới đây đúng với hình này? - [3] là cấu trúc có chiều 5'arrow 3' và là mRNA . - [1] chính là vị trí codon mở đầu. - (a) là polysome và có 6 ribosome tham giá dịch mã. -(b) là phân tử tRNA làm nhiệm vụ vận chuyển amino acid. -(d) là các amino acid tham gia dịch mã. - [2] là vị trí codon kết thúc.
Ánh sáng (quang nǎng) (Einh222) Mối quan hệ giữa trao đổi chất và chuyến hoả náng lượng trong quang hợp
Biologist Rosanna Alegado believes that we might clearn how multicellalar organisms developed from single-celled ones if we understand why the single- celled organism Salpingoeca rosetta, the oldest living relative of animals,sometimes forms colonies cof cells. Alegado and colleagues reviewed,data from many studies about how S rosetta responds when exposed to another type of single-celled organism, bacteria , including Edward GRuby's work with Vibrio fischeri bacteria and Ana M. Cerdeño- ,c'Tárraga's work with Bacteroides fragilis bacteria. Alegado and colleagues concluded that neither V. fischeri nor B fragilis are likely to have played a significant role in the development of multicellular organisms. Which finding ,if true, would most directly support Alegado and colleagues conclusion? A S. rosetta tended to form colonies when exposed to V. fischeri and when exposed to B. fragilis. B S. rosetta tended to form colonies when exposed to V. fischeri, but not when exposed to B. fragilis. C S. rosetta tended to form colonies when exposed toeB. fragilis, but not when exposed to V. fischeri. D S. rosetta did not tend to form colonies when exposed to either Vo fischeri or B fragilis.
Over time, marine mollasks called nautiloids continually add segments to their shells, and the chemical composition of each segment is influenced by the available materials in the surrounding water when the segment forms. . Paleontologist Amane Tajika and colleagues analyzed the septa (the walls between shell chambers) of one male (samples Jabeled "M") and one female (samples labeled "F"nautiloid, finding that sample FO4 had the same concentration of c oxygen-18 as did water approximately 90 meters deep and that the oxygen-18 concentration in sample MER matched that of water at approximately 385 meters deep. Tajika et al. concluded that sample FO4 formed at a higher point in the water column than did M17 Which finding, if true, would most directly support the researchers conclusions? A) In nautiloids, sex predicts septa growth rate more strongly than oxygen-18 concentration in the surrounding water. B) Male nautiloids tend to show higher concentrations of oxygen-18 than do female nautiloids inhabiting the same point in the water column. C) Regardless of sox nautiloids spend most of their lives at depths of 200 meters or greater, where oxygen-18 concentration s typically differ (D) Among nautiloids, there is no effect of sex on the uptake of oxygen -18 from water or its deposition in septa.