Trợ giúp bài tập về nhà môn văn học
Văn học là một loại hình nghệ thuật thể hiện và truyền đạt ý tưởng, cảm xúc và trải nghiệm thông qua ngôn ngữ. Nó là một phần không thể thiếu trong văn hóa con người, bao gồm nhiều hình thức và phong cách khác nhau. Tác phẩm văn học có thể bao gồm tiểu thuyết, thơ, kịch, tiểu luận, v.v. Văn học không chỉ phản ánh bối cảnh xã hội, lịch sử và văn hóa mà còn truyền cảm hứng cho trí tưởng tượng, cảm xúc và khả năng tư duy phản biện của người đọc. Thông qua văn học, con người có thể khám phá thế giới nội tâm của con người, hiểu được những quan điểm, giá trị khác nhau và trải nghiệm việc thưởng thức cái đẹp. Văn học có tác động đáng kể đến sự phát triển cá nhân và phát triển xã hội.
. Tìm từ ngữ có tiếng chứa in hoặc inh. n __ h __ dinh dang
TUGHEP VÀ TULAY L. Xác định từ ghép và từ láy trong những từ sau:mặt mũi, xâm phạm, lo sợ, tài vàng, gom góp, hoảng hốt, đền đáp . Cho biết cơ sở để xác định như vậy. CUM TỪ 3. Chỉ ra cụm động từ và cum tính từ trong những cụm từ sau:chǎm làm ǎn xâm phạm bờ cõi, cắt tiếng nói, lớn nhanh như thổi, chạy nhờ.Chọn một cụm động từ, một cụm tính từ và đặt câu với mỗi cụm từ được chọn.
While this is just a small list of behaviors your son or daughter may experience through their teen years, it's inconclusive There also has to be a realization within your family dynamic of what habits you consider acceptable what needs to be dealt with in moderation and what is not allowed. (Adapted from https://www liahonaacademy.com/) Question 5. The word acceptable in the paragraph is OPPOSITE in meaning to __ A. undesirable B. balanced C. repetitive D. infectious Floating offshore wind turbines increase energy production efficiency since stronger and more consistent winds can be found further offshore.For instance, Hywind Scotland, the world's first floating wind farm, has illustrated the viability of this technology with a greater capacity than traditional offshore wind farms (Adapted from https.//instituteofsusta inabilitystudies.com/) Question 6. The word consistent in the paragraph is OPPOSITE in meaning to __ A. negative B. curious C. unstable D. regular Vocational schools are different from typical three or four-year universities because their courses are less academic and more practical. Their goal is to provide students with the skills they need to work in a specific trade. (Adapted from Global Success) Question 7. The word specific in the paragraph is OPPOSITE in meaning to __ A. general B. detailed C. supportive D. private The number of armed conflicts has been escalating since the 1980s - first in Central Asia.then in parts of the Middle East and West Africa These have led to an increase in the destruction of historic sites by terrorist groups and an explosion in the trafficking of cultural artefacts. (Adapted from https://cowier unesco.org/) Question 8. The word escalating in the paragraph is OPPOSITE in meaning to __ A. relating B. organising C. transferring D. declining You can usually identify bullying through the following three characteristics: intent,repetition, and power. A person who bullies intends to cause pain, either through physical harm or hurtful words or behaviour and does so repeatedly. Boys are more likely to experience physical bullying, while girls are more likely to experience psychological bullying. (Adapted from https://www unicef.org() Question 9. The word hurtful in the paragraph is OPPOSITE in meaning to __ A. cruel B. convenient C. pleasant D. hesitant arntection of endangered species increasingly challenging, Climate A. hanoes in temperature and precipitation
trích. (trình bày từ 5-7 câu) II. PHẦN VIẾT (5 ,0 điểm): Từ vǎn bản trên, em hãy viết một bài vǎn nghị luận trình ta. về thói nịnh bợ trong cuộc sống.
2. A. degree B 3. A. communication B international C combulary 4. A. immersion B. importance C. vocabulary D. pre D. learner 5. A. immitate B. today 3. Put the verbs in brackets with Conditionals C. global sentences - type 2. 1. If I (meet) __ her not him now.I (tell) __ her about youmew job. 2. If the dish (not be) __ so hot now, we (eat) __ it. 3. What (you/do) __ if you (go) __ bankrupt? 4. He (give) __ me a helping hand if he (be) __ here. 6. My mother (not be) __ angry with me if I (not get) __ bad marks in the Math today. 5. If he (not prepare) __ for the exam at present, he (not pass) __ it. 8. If he (can /speak) __ English well, he (have) __ many job opportunities. 7. We (not/have) __ a pet if we (live) __ in a flat. 9. If you (take) __ the 7:20 flight today.you (must/ not/ change) __ to He Airport. 10. I (not/ stay) __ any longer if I (have) __ no time.