Trợ giúp bài tập về nhà môn Tiếng Anh
Trường trung học là thời điểm quan trọng để học tiếng Anh. Ở giai đoạn này, chúng ta không chỉ cần xử lý một lượng lớn kiến thức từ vựng, ngữ pháp mà còn cần trau dồi thêm các kỹ năng nghe, nói, đọc, viết. Ngày nay, với sự phát triển của trí tuệ nhân tạo, việc giúp đỡ bài tập tiếng Anh đã trở thành trợ thủ đắc lực của chúng ta. Họ không chỉ cung cấp các bài dạy kèm và đáp án tiếng Anh phong phú mà còn giúp việc học tiếng Anh trở nên thú vị và thuận tiện hơn.
Rewrite the sentences with the same meaning. 1. Shall we donate all our old books to the library? How about ......... 2. They are interested in drinking tea after meals. They like ............ 3. Tutoring younger children sounds very exciting. Its 4. What food do you like most? Whats
Bài 1. Thêm trạng từ chỉ tần suất vào vị trí đúng trong câu. 1. Linh goes to the movies with her friends. (often) ……………………………………………………… 2. He listens to K-pop music. (rarely) ……………………………………………………… 3. He reads the comic books. (usually) ……………………………………………………… 4. Lisa smiles. (always) ……………………………………………………… 5. She complains about her husband. (never) ……………………………………………………… 6. I drink coffee. (sometimes) ……………………………………………………… 7. Frank plays chess. (seldom ) ……………………………………………………… 8. He watches tv in the morning( hardly ever) ……………………………………………………… 9. I go jogging in the morning. (often) ……………………………………………………… 10. She helps her sister with her homework. (sometimes) ………………………………………………………
1 He is always willing to help people .He is a ( help).......................person. 2 Everything in the room was extremely ( dirt)............... 3 You should stay ( health).................... 4 I have an( appoint )..................... With my doctor at 5 p.m 5 He has a bad cold .He feels very ( pleasant).............. 6. Eat some body ......foods ,like meat and dairy products.(build)
Task 4. Rewrite these sentences, using the words and phrases given. (Viết lại những câu này, sử dụng các từ và cụm từ cho trước.) 1. We have worked on this programme for five years. started, five years ago 2. Not long ago, teachers at the school for gifted students discovered that some of their students also have learning disabilities. have recently discovered 3. Our instructors have taught extra classes for students with learning disabilities since 2008. began. in 2008 4. We created a resource room for talented students with learning disabilities in 2013. have already created since 5. Our school has used the same curriculum for both talented and challenged students since January. started using, January 6. In 2010, our school introduced a special programme for students with disabilities. have participated in, since 7. In 2011, we received the UNESCO charity award for the third time. have won, three times
there is a computer ... the middle ... the room A. in/of B. in/in C. on/of D. on/in