Trợ giúp bài tập về nhà môn văn học
Văn học là một loại hình nghệ thuật thể hiện và truyền đạt ý tưởng, cảm xúc và trải nghiệm thông qua ngôn ngữ. Nó là một phần không thể thiếu trong văn hóa con người, bao gồm nhiều hình thức và phong cách khác nhau. Tác phẩm văn học có thể bao gồm tiểu thuyết, thơ, kịch, tiểu luận, v.v. Văn học không chỉ phản ánh bối cảnh xã hội, lịch sử và văn hóa mà còn truyền cảm hứng cho trí tưởng tượng, cảm xúc và khả năng tư duy phản biện của người đọc. Thông qua văn học, con người có thể khám phá thế giới nội tâm của con người, hiểu được những quan điểm, giá trị khác nhau và trải nghiệm việc thưởng thức cái đẹp. Văn học có tác động đáng kể đến sự phát triển cá nhân và phát triển xã hội.
Nhóm câu hỏi số 1: Câu 1.Xác định đề tài của vǎn bản. Câu 2.Xác c định bối cản h được khắc hoạ trong đoan 1. Câu 3.Lời thoại của nhâr l vật:- Mua là l anh nhur g lòng tao , ấm ,muc buồn nhung có thể xoc a dịu lòn g tao, giúp anh/chi hiểu thêm điều 1 gì về nh ân vật Có? Câu 4. Lí giải ý ng hĩa biểu tượng của hình ảnh cỏ lau trong vǎn bản. Câu 5.Từ câu 1 chuyên giữ a Có và .nh ân vật tôi,anh/cl ai có suy 1 nghĩ gì về vai trò của tình bạ n trong cuộc sống mỗi người?
1. Your friends are making a lot of noise - Please stop __ 2. The boy is watching TV for too long __ to play with your friends 3. Some children are feeding the animals at the zoo, but it is not allowed __ the animals. 4. The teacher wants the boys to stand in line discussed __ 5. Youpother tells you not to touch the dog __ 5 Fill each blank with ONE word to complete the passage. Sports and games are very important in our lives. We all can (1) __ a sport or a game, or watch soorts events on TV or at the stadium. When you listen to the radio every day, you can always (2) __ soorts news When you open a newspaper you will always find an art cle about your 3 __ kind of come Te Television programmes about __ are also very popular can watch something interes: every day Stories about (5 __ sports
7. What time (do ) __ they (get up) __ this afternoon? 8. I think I (hear) __ a strange sound outside the house 5 minutes ago. 9. When I was 5 years old, I (break) __ my arm. It really (hurt) __ 10. The police (catch) __ all three of the robbers last month. 11. How many times (do) __ you (read) __ this book?
17. Did you ever finish __ the office for that new client o f yours? A.to design B.designing C. designed D. having designed 18. M y dad wants me to go to universi ty. but I'm in __ minds about it. D. two A.different B my C. some 19.My mother remembered __ visited this place A. having B .have C. had D. has 20.I admitted __ many spe lling mistakes i n my essay. C. having made D. made A. made B. being made B. being,we the underlined part than oceans organization
Let's protect nature for future generations Facts and Figures Every year, the world loses vast areas of forests, with nearly 15 billion trees being __ (1) annually. Forests, which cover 31% of the Earth's land area, are crucial for maintaining biodiversity and regulating the climate The deforestation rate in tropical regions, particularly in countries Like Brazil and Indonesia, is dangerously high. This rapid forest loss accelerates global warming and the extinction of __ (2) species. What we can do Reducing demand for products linked to deforestation, like palm oil and unsustainable paper.can help. Consumers can choose __ (3) sustainable products to reduce their ecological footprint. Government must pass s stricter regulations to protect forests, such as enforcing land-us __ (4) and penalizing illegal corporations accountable for environment damage is crucial. __ (5) it directly influences corporate behavior. Local communities should be given the tools and knowledge to protect their forests. Supporti indigenous groups and forest conservation __ (6) is essential for long-term sustainably. Question 1: A. cut down B. thrown away C. pulled down D. run out Question 2: A. each B. much C. little (D.)many Question 3: A. verified; tha B. certifiednhan C. qualified dellang D. identified Question 4: A. penalties B. policies C. properties D. incentives Question 5: A. instead of B. given that C. regardless of D. for fear that Question 6: A. initiatives B. intimacies C. imitations D. indications