Trợ giúp giải đáp Y học
Sẽ thật tuyệt vời nếu có những công cụ hỗ trợ quyết định và thông tin lâm sàng điện tử có thể giúp bác sĩ tìm thấy thông tin họ cần một cách nhanh chóng, giảm đáng kể số lượng thuốc và sai sót phẫu thuật do việc bác sĩ đưa ra quyết định kém? Hiện nay trên thị trường có rất nhiều ứng dụng trợ lý y tế có thể giúp đỡ bạn và questionai là sự lựa chọn đương nhiên vì các mô hình và thuật toán AI tiên tiến của nó.
Người trợ giúp giải đáp y tế này là một ứng dụng "ra quyết định" lâm sàng theo định hướng công cụ và thông tin y tế chuyên nghiệp. Mục tiêu là giảm sai sót về việc kê đơn thuốc của bác sĩ và xác định vị trí chăm sóc sức khỏe sơ cấp. Nó cung cấp hai dịch vụ chính: thông tin và chuyên môn cơ bản về y tế đồng thời căn cứ vào các công cụ đánh giá và chuyển đổi dựa trên hiệu thuốc của các tổ chức chăm sóc sức khỏe sơ cấp và bác sĩ.
numbered blanks. numbered Maring passage and mark the letter A, B,C or D on your answer sheet to indicate the option that Objective-Compulsive Disorder (OCD)is a condition where a person has unwanted thoughts ,feelings,checking things. multiple times. There are individuals (18) __ ,making it hard to focus on other tasks. This condition can affect people of all ages, and (19) __ multiple times. There are's.People with OCD often feel the need to repeatactions, like washing their hands or checking things OCD can be caused by many factors, g stress or changes in life, but it varies from personto person.It is believed that OCD (20) __ Those who have it may feel trapped in their routines,constantly needing to perform actions to feel safe. (21) __ ie cases, OCD is treated with therapy or medication. A variety of methodsare used to help people control their obsessive re thoughts and compulsive actions Receiving the right support,(22) __ . Question 18: A. whose daily routines are affected by these repetitive behaviors B. who their daily routines are affected by these repetitive behaviors C. where daily routines are affected by these repetitive behaviors D. whom having daily routines affected by these repetitive behaviors Question 19: A. people with OCD often experience severe memory loss due to constant worry about their actions B. OCD can only be triggered by specific traumatic events and not by everyday stress C. OCD is a adults and never children or teenagers D. it is not uncommon for someone to experience it without realizing what is happening Question 20: A. in which influenced by a combination of genetics and environmental factors B. having been influenced by a combination of genetics and environmental factors C. is influenced by a combination of genetics and environmental factors D. that is influenced by a combination of genetics and environmental factors Question 21: A. Research shows that OCD symptoms may disappear on their own without any treatment or intervention B. While OCD can be difficult to manage , there are treatments that can help reduce the symptoms C. People with OCD do not require treatment as the symptoms often go away after a short period D. Medications are ineffective for treating OCD, and therapy is the only recommended solution Question 22: A. learning to manage their symptoms and lead a normal life is what people with OCD should do B. OCD helps people learn to manage their symptoms and lead a normal life C. people with OCD can learn to manage their symptoms and lead a normal life D. their symptoms can be managed, bringing about a normal life for people with OCD
TINH HUONG 1 Ở xóm em, có cụ già sống cô đơn không nơi nương tựa. Cụ thường đau yếu và gặp nhiều khó khǎn, thiếu thốn trong sinh hoạt hằng ngày. Em sẽ làm những gì để giúp đỡ cụ?
VI Read the passage, and choose the correct answer A, B, C or D for each question. Successful students often do the followings while studying. First they have an overview before reading . Next, they look for important information and pay greater attention to it (which often needs jumping forward or backward to procesa information). They also relate important points to one another. Also they activate and use their prior knowledge. When they realize that their under standing is not good, they do not wait to change atrategiea.Last, they can monitor understanding and take action to correct, or "fix up"miatakes in comprehension. x onversely.students with low academic achievement often demonatrate ineffective study skills. They tend to assume a passive role, in learning and rely on others (e.g.teachers.parents) to monitor their studying,for example low-achieving atudents often do not monitor their understanding of content; they may not be, aw are of the purpose of studying; and they show little evidence of looking back or employing "fix-up"strategies to fix understanding problema. Students who struggle with learning new information seem to be unaware that they must extent effort beyond simply reading the content to understand and remember it.Children with learning disabilities do not plan and judge the quality of their studying. Their studying may be disorganized Students with learning problems face challengea with personal organization as well They often have difficulty keeping track of materials and asaignmenta following directions, and completing work on time. Unlike good student a who employ a variety of study akilla in a flexible ver purposeful manner,low -achieving students use a restricted range of atudy akilla They cannot Source: Adapted from Study Skills Mrmaging Your Learning - NUT Galway 11. What is th e topic of the passage? A. Successful and low-acad emic achieving students B. Effective and ineffective ways of learning C. Study skills for high school students D. Succesaful learners and their learning strategiea 12. The wor I"purpose" in the second paragraph is closest in meaning to D. rule importance B. aim C. result 13. The underlined pronoun "They"in the last sentence refers to __ . C. good students A. low-achieving students B. study skilla D. study strategies 14. Which of the followings is NO?I an evidence of monitoring studying? A. Monitoring their understanding of content B. Being aware of the purpose of studying C. Fixing up mistakes in understanding D. Looking at their backs 15. According to the passage, what can be leamt about passive studenta? A. They know the purpose of studying. B. They monitor their understanding. C. They are quick in their atudying. D. They depend on other people to organize their learning to fill i meach blank
Câu 5: Mục đích của việc tinh chế hành vi/phương thức là gì? Không có mục đích nào cả Đặt tên cho hành vi/phương thức. Mô tả thuật toán cho hành vi/phương thức. Xác đinh kiểu trả về của phương thức.
giai đoạn hình thành nhóm? 17 square Giai đoạn cùng cố hoạt động của nhóm được xác định giai đoạn số mấy trong các A. I B.2 IC.3 18 Em hãy chỉ ra ở giai đoạn nào, các thành viên nhóm đã hiểu nhau nhiều hơn, biết được tính cách và khả nǎng của nhau.cố gắng tự khẳng định mình trong nhóm? |A.Hình thành nhóm square B.Xung đột C.Cùng cố 19]Các thành viên trong nhóm bắt đầu thể hiện, bảo vệ các quan điểm, mục đích, phương pháp làm việc,thói quen ứng xử. __ .của mình. Em hãy chỉ ra đây là giai đoạn nào trong các giai đoạn hình thành nhóm? A.Hình thành nhóm B.Xung đột C.Cùng cố D.Kết thúc 20 |Phát biểu sau của nhóm tác giả Don Hellriegel & John W.Slocum về các vấn đề nào của kỹ nǎng làm việc nhóm, em hãy phòng đoán vấn đề đó trong các nội dung dưới đây? A.Khái niệm kỹ nǎng làm việc nhóm B.05 giai đoạn phát triển nhóm C.Tổ chức nhóm làm việc hiệu quả D.Phương pháp 6 chiếc mũ tư duy |21 |Đẻ xuất chia nhóm thành 5 giai đoạn phát triển là nghiên cứu của tác giả nào? A.Ketzenback & Smith B.Salas và các cộng sự C.Don Hellriegel & John W.Slocum D.Các tác giả của Havard Business School 22 Tìm kiếm người có nhiệm vụ tạo dựng và duy trì,phát triển các mối quan hệ của nhóm với bên ngoài là ai? A.Người giao dịch B.Người điều phối C.Người khích lệ, động viên D.Người lãnh đạo 23 Đối chiếu những khả nǎng sau để tìm ra người đóng vai trò góp ý trong nhóm cần có khả nǎng gì? A.Đưa ra được cách làm mới, hiệu quả hơn B.Có khả nǎng đưa ra ý kiến thú vị, có khiếu hài hước C.Đảm bảo sự giao tiếp, phối hợp giữa các thành viên nhóm phù hợp với vǎn hoá nhóm, các quy tắc , chuẩn mực của nhóm D.Biết lắng nghe biết động viên người khác 24 |Em có tán thành với nhận định:"Nhóm càng có nhiêu người có khả nǎng đóng vai trò người góp ý thì hoạt động càng có hiệu quả"? A.Không B.Có 25 Làm rõ người có tư duy tích cực, nhìn các vấn đề như những cơ hội đổi mới đầy triển vọng chứ không phải là những tai hoạ là người có vai trò nào sau đây? A.Người giao dịch B.Người góp ý C.Người khích lệ, động viên D.Người lãnh đạo