Trang chủ
/
Tiếng Anh
/
Task 4. Rewrite these sentences, using the words and phrases given. (Viết lại những câu này, sử dụng các từ và cụm từ cho trước.) 1. We have worked on this programme for five years. started, five years ago 2. Not long ago, teachers at the school for gifted students discovered that some of their students also have learning disabilities. have recently discovered 3. Our instructors have taught extra classes for students with learning disabilities since 2008.  began. in 2008  4. We created a resource room for talented students with learning disabilities in 2013.  have already created since 5. Our school has used the same curriculum for both talented and challenged students since January.  started using, January 6. In 2010, our school introduced a special programme for students with disabilities.  have participated in, since 7. In 2011, we received the UNESCO charity award for the third time.  have won, three times

Câu hỏi

Task 4. Rewrite these sentences, using the words and phrases given. (Viết lại những câu này, sử dụng các từ và cụm từ cho trước.) 1. We have worked on this programme for five years. started, five years ago 2. Not long ago, teachers at the school for gifted students discovered that some of their students also have learning disabilities. have recently discovered 3. Our instructors have taught extra classes for students with learning disabilities since 2008.  began. in 2008  4. We created a resource room for talented students with learning disabilities in 2013.  have already created since 5. Our school has used the same curriculum for both talented and challenged students since January.  started using, January 6. In 2010, our school introduced a special programme for students with disabilities.  have participated in, since 7. In 2011, we received the UNESCO charity award for the third time.  have won, three times

expert verifiedXác minh chuyên gia

Giải pháp

4.7(290 phiếu bầu)
avatar
Mai Phươngchuyên gia · Hướng dẫn 6 năm

Trả lời

<p><strong>Lời giải chi tiết:</strong></p><br><p><strong>1. </strong>We started working on this programme five years ago.</p><br><p><strong>Giải thích:</strong> start doing something: bắt đầu làm gì</p><br><p><strong>Tạm dịch:</strong> <em>Chúng tôi đã làm về chương trình này trong 5 năm. </em></p><br><p><em>=&gt; Chúng tôi đã bắt đầu làm việc về chương trình </em><em>này 5 năm trước.</em></p><br><p><strong>2. </strong>Teachers at the school for gifted students have recently discovered that some of their students also have</p><br><p>learning disabilities.</p><br><p><strong>Giải thích: </strong></p><br><p>not long ago: không lâu trước =&gt; dấu hiệu thì QKĐ</p><br><p>recently: gần đây =&gt; dấu hiệu thì HTHT</p><br><p><strong>Tạm dịch:</strong> <em>Cách đây không lâu, các giáo viên tại trường dành cho học sinh có năng khiếu đã phát hiện ra rằng một số học sinh của họ cũng có sự khuyết thiếu học tập</em></p><br><p><em>=&gt; Giáo viên tại trường dành cho học sinh có năng khiếu gần đây đã phát hiện ra rằng một số học sinh của họ cũng bị khuyết thiếu học tập.</em></p><br><p><strong>3. </strong>In 2008 our instructors began to teach extra classes for students with learning disabilities.</p><br><p><strong>Giải thích:</strong></p><br><p>since 2008: từ năm 2008 là dấu hiệu thì HTHT</p><br><p>in 2008: trong năm 2008 là một thời điểm trong quá khứ =&gt; QKĐ</p><br><p>begin to do something: bắt đầu để làm gì</p><br><p><strong>Tạm dịch:</strong> <em>Giáo viên hướng dẫn của chúng tôi đã dạy các lớp học thêm cho học sinh khuyết thiếu học tập từ năm 2008.</em></p><br><p><em>=&gt; Vào năm 2008, các giảng viên của chúng tôi đã bắt đầu dạy các lớp học thêm cho các học sinh bị khuyết thiếu học tập.</em></p><br><p><strong>4. </strong>We have already created a resource room for talented students with learning disabilities since 2013.</p><br><p><strong>Giải thích: </strong>tương tự câu 3</p><br><p>&#39;already&#39;: đã, rồi =&gt; dấu hiệu thì HTHT</p><br><p><strong>Tạm dịch: </strong><em>Chúng tôi đã tạo ra một phòng tài nguyên cho các sinh viên tài năng bị thiếu học tập trong năm 2013.</em></p><br><p><em>=&gt; Chúng tôi đã tạo một phòng tài nguyên cho các học sinh tài năng bị khuyết thiếu học tập từ năm 2013.</em></p><br><p><strong>5. </strong>In January our school started using the same curriculum for both talented and challenged students.</p><br><p><strong>Tạm dịch:</strong> <em>Trường chúng tôi đã sử dụng cùng một chương trình giảng dạy cho cả học sinh tài năng và hoàn cảnh kể từ tháng giêng.</em></p><br><p><em>=&gt; Vào tháng 1, trường chúng tôi bắt đầu sử dụng cùng một chương trình giảng dạy cho cả học sinh tài năng và hoàn cảnh.</em></p><br><p><strong>6.</strong> Students with disabilities in our school have participated in a special programme since 2010.</p><br><p><strong>Tạm dịch:</strong> <em>Năm 2010, trường chúng tôi đã giới thiệu một chương trình đặc biệt dành cho học sinh khuyết tật.</em></p><br><p><em>=&gt; Học sinh khuyết tật trong trường của chúng tôi đã tham gia một chương trình đặc biệt kể từ năm 2010.</em></p><br><p><strong>7.</strong> We have won the UNESCO charity award three times (since 2011).</p><br><p><strong>Tạm dịch:<em> </em></strong><em>Năm 2011, chúng tôi đã nhận được giải thưởng từ thiện của UNESCO lần thứ ba. </em></p><br><p><em>=&gt; Chúng tôi đã giành được giải thưởng từ thiện của UNESCO ba lần (kể từ năm 2011).</em></p>