Trang chủ
/
Văn học
/
Task 10 . Rewrite the following sentences without changing their meaning. 1. Phong's school has forty classrooms. ­­­­→There ......... __ 2. Phuong has a brother, Nam. ­­­­→ Phuong is ............ __ 3. The bakery is in front of the bookstore. ­­­­→The book store. __ .... 4. This house is small. -> It is ............ __ 5. The movie theatre is to the right of the toystore. >The toystore .............. __ ... 6. Nam's eyes are small. ­­­­→ Nam has .................... __

Câu hỏi

Task 10 . Rewrite the following sentences without changing their meaning.
1. Phong's school has forty classrooms.
­­­­→There ......... __
2. Phuong has a brother, Nam.
­­­­→ Phuong is ............ __
3. The bakery is in front of the bookstore.
­­­­→The book store. __
....
4. This house is small.
-> It is ............ __
5. The movie theatre is to the right of the toystore.
>The toystore .............. __ ...
6. Nam's eyes are small.
­­­­→ Nam has .................... __
zoom-out-in

Task 10 . Rewrite the following sentences without changing their meaning. 1. Phong's school has forty classrooms. ­­­­→There ......... __ 2. Phuong has a brother, Nam. ­­­­→ Phuong is ............ __ 3. The bakery is in front of the bookstore. ­­­­→The book store. __ .... 4. This house is small. -> It is ............ __ 5. The movie theatre is to the right of the toystore. >The toystore .............. __ ... 6. Nam's eyes are small. ­­­­→ Nam has .................... __

expert verifiedXác minh chuyên gia

Giải pháp

4.7(231 phiếu bầu)
avatar
Hải Phongngười xuất sắc · Hướng dẫn 8 năm

Trả lời

1. There are forty classrooms in Phong's school.<br />2. Phuong is Nam's sister.<br />3. The bookstore is behind the bakery.<br />4. It is a small house.<br />5. The toy store is to the left of the movie theatre.<br />6. Nam has small eyes.

Giải thích

1. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng cấu trúc "There is/are" để mô tả sự tồn tại của một đối tượng hoặc một nhóm đối tượng trong một không gian cụ thể.<br />2. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng cấu trúc "is/are" để nối hai danh từ lại với nhau, thể hiện mối quan hệ giữa chúng.<br />3. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng cấu trúc "is/are" để mô tả vị trí tương đối của hai đối tượng so với nhau.<br />4. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng đại từ "it" để thay thế cho "this house", giúp câu trở nên ngắn gọn hơn.<br />5. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng cấu trúc "is/are" để mô tả vị trí tương đối của hai đối tượng so với nhau.<br />6. Câu này được viết lại bằng cách sử dụng cấu trúc "has" để mô tả một đặc điểm hoặc tính chất của một đối tượng.